När själen inte mår bra

14oct14:1520:30När själen inte mår braEn temadag om utmattning och energitjuvar

Välkommen till Ramlösakyrkan och temadagen “när själen inte mår bra – en dag om utmattning och energitjuvar”

Vi har bjudit in samtalsterapeuten & författaren Karin Wennerlöf som tillsammans med Tommy Lilja, pastor & motivationstalare, kommer leda oss
genom samtal som berör utmattning och energitjuvar i vår vardag.

Dagens upplägg:
kl. 14:15 introduktion av dagen
kl. 14.30 Föreläsning “Energitjuvar”
Kort fikapaus mellan föreläsningarna
kl. 15.55 Föreläsning “Det finns alltid en väg tillbaka” & “Utmattning”
kl. 17.00 Kvällsmacka
kl. 18.00 ”Du måste veta vad det är – för att kunna göra något åt det”

Det är helt gratis att vara med på föreläsningarna men fika och kvällsmacka serveras till självkostnadspris.

Från Karins hemsida:
Att träffa vissa människor är som att få en vitamininjektion. Man blir glad och upplyft och man får en massa energi! De har förmågan att höja vår självkänsla och vi mår bra i deras sällskap.

Men så finns det också det motsatta! De personerna som fullständigt suger musten ur en! De som gör en tung och trött och som lyckas med att få oss att känna oss misslyckade och dåliga. Glädjen blir som bortblåst i deras närvaro.

Något har alltså hänt, i detta möte. Vi påverkas av varandra och därför är det oerhört viktigt att sätta strålkastarna på energitjuvarbeteendet, så att man blir medveten om vad som händer i vissa situationer. Blir vi medvetna om fenomenet slipper man bli förvirrad, ta på sig skulden och dränerad på sin energi!

Energitjuvar finns överallt, i alla samhällsklasser och i många sammanhang. T.ex. i kärleksförhållanden, de kan vara en partner, föräldrar, syskon, arbetskollega, vän etc. Både män och kvinnor kan ha beteendet, och vem som helst kan också bli drabbad!

Detta och mycket mer på lördag när vi träffas och talar om när själen inte mår bra.

Varmt välkommen!

(Saturday) 14:15 - 20:30(GMT+00:00)

Ramlösakyrkan

Folke Bernadottes Väg 6