21 dagar bön och fasta - dag 1

21 dagar bön och fasta – dag 1

” Så ska ni be: Vår Far i himlen” – Matteusevangeliet Kap. 6 vers 9

När lärjungarna undrar om inte Jesus kan lära dem att be så är detta de första orden i hans svar. Kanske kan du resten av bönen utantill, men kanske brukar du be den utan att reflektera så mycket över det du säger.
Det är lätt hänt att det bara blir en ramsa som man rabblar i kyrkan eller när man samlas ett gäng och ska be. Därför ska vi passa på att gå igenom bönen lite och reflektera över bönens innehåll och mening under de närmaste dagarna.

Vår Far i himlen – detta är grunden för bön.
Att vi som tror på Jesus har fått en himmelsk Fader, himmelsk i alla ordets bemärkelser.
Himmelsk som i att han inte är mänsklig, hans förutsättningar för svar på bön går bortom våra.
Himmelsk som i att han har ett större perspektiv än oss.
Himmelsk som i den där komplimangen man ger när man verkligen gillar något.
”Den där kakan var alldeles himmelsk” – vår Far i himlen är precis sådan och så mycket mer! Han är himmelskt god och underbar!

Det är han som vi ber till dessa dagar under bön och fastan, ja det är han vi ber till alla dagar. Vår Fader i himlen.

Så när du tar tid för bön idag, reflektera över att du har en Fader i himlen som älskar dig!

Year Around Event (2018)(GMT+00:00)

Ramlösakyrkan

Folke Bernadottes Väg 6